Saturday, January 3, 2009

IRAQ DALAM KENANGAN

Aku bukan lagi perjuang,
Yang dulu bersuara lantang.
Ku Imbau kenangan, ku buka sejarah silam,
Manusia benar-benar sudah tenggelam,
Bukan badai liar menghentam,
Hanya dek menular Liberalisme Islam.

Aku bukan lagi perjuang,
Yang dulu musuh ku tentang.
Ku buka sejarah silam, ku soroti bait-bait terkarang,
Manusia selalu rebah sebelum berjuang,
Mengharapkan rakan berseorang,
Kau hilang tiada berbayang.

Aku bukan lagi perjuang,
Yang dulu semangat menjulang.
Ku soroti bait-bait terkarang, ku temui satu gambaran,
Gambaran manusia tiada pegangan,
Kau terbiar tanpa haluan, tanpa tujuan,
Terlupa seketika pada zat yang sentiasa memerhatikan.

Tika kita punya waktu, tika kita diberi kesempatan,
Berjuanglah kau sebagai insan,
Letakkan iman senantiasa di hadapan,
Jadikan kalimah ALLAH zikir alunan,
Biar ditusuk dadamu, biar disiat dagingmu,darah memercik jadikan kesaksian,
Bekal kau bertemu Tuhan.

Aku bukan lagi perjuang,
Sudah tersedia tali pergantungan,
Jadikan aku sebagai pengajaran,
Untuk kau teruskan perjuangan.

No comments: